Phuket en Koh phi phi

4 augustus 2017 - Koh Phi Phi, Thailand

Phuket & Koh phi phi

2/08- 4/08

Phuket

We kwamen na een soepele reis aan op Phuket. Mama en ik hebben na 3x de straat heen en weer te lopen eindelijk het hostel gevonden. Daar, bezweet, aangekomen douchen we en kleden we ons om. Lekker het strand op, ik heb na de heerlijke lunch geslapen en mama de lonely planet gelezen. Hup de stad in en wat eten halen. Onwijs lekker curry'tje gegeten naast een busje waar de Thaise dennie Christiaan live aan het zingen was. Daarna even over de markt lopen en of course patong beach street nog even bezocht. We hebben op die straat 1 drankje gedaan, keken onze ogen uit naar alle vulgaire dingen en smerige oude mannen die we zagen. Snel weg dus. Ineens lopen we langs een rockcafé onderweg naar huis, we kijken elkaar aan en lopen zonder iets te zeggen lachend naar binnen. Geweldige muziek, leuke mensen, goede sfeer. Maar natuurlijk werd dat na 10 nummers verstoord door de vrouwen die binnen kwamen en iets wilde verdienen bij de eenzame mannen aan de bar. Biertje gehaald bij de 7-eleven en die lekker in het hostel opgedronken. Daarna lekker slapen. We verlaten namelijk de volgende dag gelukkig om 12.15 Phuket al. Het was overweldigend, onwerkelijk, raar maar we hebben het tenminste gezien ! De volgende ochtend staan we op om 10 uur om nog even lekker te ontbijten voordat we op worden gehaald door de boot om naar koh phi phi te gaan. De bootreis was prima te doen... voor mama. De zee was wild, het regende en ik werd natuurlijk,net zoals ongeveer de helft van de mensen op de boot, zeeziek. Nadat ik een primature nam en het weer opknapte, was het erg aangenaam. Op koh phi phi aangekomen moesten we nog een slaapplek vinden, spannend ! Onderweg werden we aangesproken door een knul die ons aanraadde om in een hostel naast de kroeg waar hij werkte te slapen, voor THB 170. Dat zegt al genoeg want het was zelfs voor ons iets té enthousiast. Dus besloten we dat ik ergens ging zitten met de rugzakken waar WiFi was en mama zou rondlopen, op zoek naar een slaapplek. Na ongeveer een half uurtje kwam mama naar me toe dat ze iets heeft gevonden, op het strand ! We lopen er naartoe en het ziet er super uit! Direct aan het strand, schoon en gezellig op slaapzalen. Na lekker gegeten te hebben maken we ons klaar om op pad te gaan. We komen in een bar terecht die ik eerder die middag al had gezien, een thaiboks reggae bar. We lopen naar binnen en zien een vechtring staan. Ook lopen er meerdere mensen rond met een bordje waarop staat: volunteer to right, get 1 Bucket for free! Hmm.. zal ik het doen? Eerst maar afwachten hoe het is. We kijken 2 wedstrijden dan zie ik een jongen in de ring staan die zich aanbied. Ik wil er naartoe lopen om met hem een wedstrijdje te doen maar er schiet net een Man voor me langs. Beter achteraf, want die gast was echt vet goed ! Ik zag ineens 2 meiden staan die met elkaar beginnen te vechten en er liep net weer zo'n man met een bordje langs. Hij vroeg of ik wilde en voor ik het wist had ik al ja gezegd en stond ik me om te kleden voor een wedstrijd. Ik moest vechten tegen een onwijs aardig Engels meisje, uiteindelijk nog gewonnen ook!! Na de wedstrijd drinken mama en ik onze Bucket op en gaan terug naar het hotel met het idee van 'slapen'. Maar we slapen net voor 'de bar' op het strand van koh phi phi dus waagden of course nog een danse... dat duurde uiteindelijk toch wel tot half 4. We gingen lekker naar bed en sliepen uit tot 12 uur. Daarna zijn we ontbijt gaan halen, ik curry, mama fruit met muesli. Na het ontbijt zijn we gaan shoppen want we hebben allebei toch niet genoeg aan 2 korte broeken, 1 lange en 5 shirts... voor THB 400 allebei een nieuwe outfit. Na het shoppen hebben we onze nagels laten overlakken en zijn weer terug gegaan naar het hostel om te douchen. Inmiddels was het al weer avond en zijn we weer lekker gaan eten. Na het eten hebben we een boot naar Krabi voor morgen geregeld. We zouden eigenlijk langer op Koh phi phi blijven, maar omdat het tot zondag regent hebben we toch besloten dat we doorgaan. Aangezien er morgen onweer is voorspeld moeten we al om 10 uur met de boot weg. Dus we drinken ons drankje op, genieten van de show voor ons hostel en zoeken lekker ons bed op.

1. Jordi:
    4 augustus 2017
    Jullie maken wel veel mee in een hele korte tijd. Hopelijk kunnen jullie het bij Krabi een beetje verwerken allemaal