Bangkok nacht 2

29 juli 2017 - Bangkok, Thailand

29 juli
Na het inwijden van de vakantie in Bangkok op Khoa San Road maar even een paar uur uitgeslapen. Rond het middag uur locale tijd opgestaan. Opstarten koste wat moeite, de Zambuka hier smaakt hetzelfde echter doet het veel harder zijn we achter... eerst ontbijten in de serre van het hotel. We kijken op een rivier, Tour boten komen voorbij, er zitten grote reptielen aan de kant van de rivier! Geen idee wat het zijn, maar ik weet wel dat dat de smakkende geluiden van 's nachts veroorzaken! We hebben 1 missie vandaag buskaartjes regelen naar Cambodja Siem Reap. Doel is morgen ochtend te vertrekken. Dit was zo gebeurt, beneden bij de balie werden we onwijs goed geholpen door 1 van de eigenaren van Thanabhumi. Hij reserveert 2 stoelen voor de bus morgen om 9:00. We krijgen een printje mee met een bestel nummer en worden verwezen naar de 7eleven om te betalen en onze reservering op te halen. We besluiten om dat gelijk maar te doen. Gister vrij laat aangekomen en de warmte minder meegekregen dan vandaag... of misschien wat naweeën van gister.. op Koah San Road shoppen we nog wat. Ik twijfel om  dreadlocks te nemen, informeer bij een Thai wat het kost en hoe het verder werkt. Ik laat er alvast 2 maken, hij geeft aan dat het 2 uur kost om mijn hele haar te doen. Ik besluit om erover na te denken. We gaan naar een beauty salon,even lekker een manicure en pedicure behandeling. Onderweg ga ik een tattoo shop in, wil er graag 1 laten zetten als aandenken van deze geweldige kans om te mogen reizen. Ik laat me informeren, het is nu niet verstandig omdat we nog een tijd op reis gaan.  Het is inmiddels al 19:00 en we besluiten iets luxer dan op straat te gaan eten. En madam musur wordt het,  3 jaar geleden hebben we daar ook gegeten en de curry's  zijn er heerlijk! Daarnaast kan je lekker in een lounge liggen terwijl je eet, of aan de straatkant wat zorgt voor veel vermaak. We lopen door de straat met alle lampionnetjes. In die straat staat een Volkswagen bus omgetoverd tot mobiele bar met veel toeters en bellen waar we traditioneel onze Bucket drinken. Nu eerst maar eten! Eten was heerlijk zoals altijd, ik besluit dat ik de dreadlocks wil gaan laten doen en we lopen terug. Nou de beloofde 2 uur werden er ruim 3, ik heb meer haar dan hij dacht... In de tussen tijd heeft mijn moeder een voetmassage laten doen, souvenirs gekocht en kwam af en toe langs met koud drinken en wat te eten. Naast mij zijn beide kanten 2 bars waar het los gaat, ik heb me die 3 uur dus niet verveeld. Veel dronken, grappige, gekke, dansende mensen om mij heen. Om 00:30 is het eindelijk klaar. Ik mag op mijn terugreis langs komen dan checkt hij het nog een keer. Heeft weliswaar lang geduurd, maar ik ben er heel blij mee. We lopen terug naar het hotel, pakken onze rugzakken alvast in, springen onder de douche en nemen nog een drankje beneden. Uiteindelijk is het 3:00 als we naar bed gaan. Dat wordt een korte nacht, morgen ochtend om 7:30 staat de taxi voor de deur. Dus snel slapen, al maakt de jetlag dat wel erg lastig..