Bangkok

28 juli 2017

De eerste avond was super ! Het ging ongeveer zo:

We hebben 12 uur gevlogen met een tussenstop van 3 uur, we zijn moe kapot en voelen ons vies. We werden naar ons hotel gebracht door de taxichauffeur van het hotel in een felroze taxi. We zitten net in een achterafstraatje, maar gelukkig zijn we om de hoek van Khoa San road. .Het plan is om wat eten te halen één Bucket en dan lekker ons bedje op te zoeken. We lopen Khoa San road op en belanden in een straat die rijk versierd is met lampionnen. De live bandjes zorgen ervoor dat de gezelligheid al van ver klinkt. Hmmm.. wat zullen we eten ! Ohja we gaan naar dat ene vrouwtje net voor de 7 eleven,  waar we toen ook hebben gegeten! En Jahoor ons bordje patai met ei en kip stond al op ons te wachten. We gaan lekker op het terrasje zitten naast het eetkarretje en bestellen 2 halve liters chang bier om te vieren dat we er écht eindelijk zijn. Terwijl we lekker aan het genieten zijn komt er een jongen aan lopen vanaf de straat die vraagt of hij en zijn vriend naast ons hun bord patai op mogen eten. Tuurlijk! Als we weer 2 nieuwe biertjes hebben gehaald knoopt de jongen een gesprek met ons aan. Hij en zijn vriend komen uit België en hadden een tijdje terug besloten om naar Thailand te gaan, daar aangekomen geen idee wat ze moesten doen en zijn natuurlijk opgelicht. We hebben de jongens over onze vorige 2 reizen verteld, tips gegeven, plekken aangeraden, veel succes en plezier toegewenst en toen zijn we opzoek gegaan naar onze Bucket. Ze waren genoeg te vinden maar we wilde toch even bij dat ene busje kijken waar we de vorige keer ook van onze Bucket waren voorzien. Onderweg hebben we natuurlijk meer biertjes gedronken, gedanst en enkelbandjes gescoord. Als we eindelijk bij het busje aankomen, is het er best wel rustig. Niet de zelfde sfeer als de vorige straat met alle barren en clubs... 'we kunnen ook terug gaan en nog even dansen' zei mama tegen me. ' Ja eigenlijk valt het wel mee hoe moe we zijn, toch? Zei ik terug. Lachend lopen we terug de straat in en zien een bar die er gezellig uitziet. Terwijl we naar binnenlopen worden al gelijk onze drankjes opgenomen. We zijn lekker aan het dansenen zien ineens onze Belgische vrienden ! We wilden nog even bij andere barren kijken en nemen afscheid. We lopen een rondje, mama zoekt een festivaltas uit en uit het niets is de menigte in een rondje gevormd en staan we te kijken naar een hiphop contest . Als de menigte weer doorloopt en de contest afgelopen is, zien we weer onze Belgische vrienden. We besluiten om met ze alle nog één club te pakken en dan zouden wij afhaken want het is inmiddels al half 1. Als we een bar/club binnenlopen herken ik de Dj, want hij lijkt op een Thaise Snoop Dog, dezelfde bar als net ! Na 4 rondjes sambuca en heel veel dansjes gaan ineens de lichten aan, shit al 2 uur. We lopen door naar een bar waar ze wel nog muziek draaien, doen daar een drankje, voegen onze reisgenoten op Facebook toe, halen 4 loempia's voor onderweg, mam en ik geven elkaar een dikke knuffel en lopen terug naar het hotel waar we gelijk als we ons kussen zien in slaap vallen.